Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-04, 08:05   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Söndagens fotboll 4/9


Helt ok utbud ändå trots EM-kvalet. Idag lirar jag Hammarby @ 3.20.

Tror Bajen kan få ut mycket av sitt spel mot DIF och det kommer vara total fokus idag.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 08:50   #2
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Följande singlar spelas i Division 2 Södra Götaland:

Lindsdals IF-Ljungby IF 2 1.90@Betway
Lindsdals IF-Ljungby IF 2/2 2.60@Expekt

Jag väljer att rygga Sporttjänstens drag, men till aningen högre odds jämfört med Svenska Spel, som de för övrigt spelar med maxinsats. Anledningen till detta är att bottenlaget Lindsdals IF (9:a) till den här matchen har ett än sämre skade-/frånvaroläge än tidigare. Åtta till tio spelare saknas till den här matchen. Majoriteten av dessa får dessutom betecknas som startspelare. Nya på frånvarolistan är högerbacken Rajmond Marku, mittbacken Anton Arvidsson, defensive mittfältaren Felix Elgan och yttermittfältaren Ludvig Axelsson (2 mål). Ett stort frågetecken måste också sättas för nye centrale mittfältaren/anfallaren Christopher Christenssons (1 mål) medverkan. Sedan tidigare saknas bl.a. mittfältarna Victor Byström (2 mål) och Johan Wittberg (2 mål). Det lär bli en del 93:or, 94:or och till och med 95:or i truppen idag. Form, laget har förlorat tre av de fyra senaste, och mycket kraftiga avbräck gör att spelen känns mycket bra på förhand.

Ljungby IF (2:a) kämpar med IFK Klagshamn om uppflyttning till Division 1. Formen hos kronobergarna får betecknas som ganska god. Hos Ljungby IF saknas en avstängd och en sjuk spelare. Det handlar emellertid om spelare som kan ersättas. Ett litet minus är att nye mittfältaren från Karlskrona AIF Fredrik Modigh har drabbats av körtelfeber men han ersätts troligen av den från Östers IF nyligen inlånade talangen Fredrik Lindgren. Läget inför match ser alltså ljust ut och med ett par bra träningar i veckan på konstgräs ska man vara väl förberedda till den här matchen. Den här matchen måste bara vinnas med tanke på dagens förutsättningar och det nödvändiga i att haka på IFK Klagshamn i toppen. Jag hoppas att skytteligaledaren Andreas Birgersson (13 mål) sätter ett par strutar i eftermiddag. Det troliga är att Birgersson bildar en fartfylld anfallsduo tillsammans med Oskar Olsson (4 mål).

Jag lägger också en mindre peng på ht/ft. Ljungby IF har haft halvtidsledningar i sina två senaste matcher medan Lindsdals IF har legat under i halvtid i tre av sina fyra senaste matcher.

Oddset är på väg ner men 1.90@Betway, vilket såvitt jag kan se är marknadshögst, känns mer än ok. Övriga bolag ligger kring 1.70. Den raka 2:an spelas med hög insats medan 2/2 spelas med en mindre peng. Spelstopp 17.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirmicke (+1)

Senast redigerad av soulman den 2011-09-04 klockan 10:58.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 08:54   #3
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Även jag inne på Hammarby. Degerfors börjar tappa nu igen precis som tidigare år. Läktarna på Stora Valla kommer även i dag vara grönvita p.g.a. Bajen Fans 30-års jubileum. Kommer vara runt 2000 Hammarby-supportrar på plats.
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 09:40   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 173
Standard

Att tänka på när det gäller Bajen: Pupo och Monteiro är borta på landslagsuppdrag, Dahl tillbaka från avstängning och som sagt total dominans på läktarna.
janson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 10:22   #5
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Faktiskt hittat ett eget spel i fotbollen idag.

IFK Luleå i DIV 1 norra har jag spelat . Luleå har imponerat på mig denna säsong och möter nu ett lag som ligger längre ner i tabellen. Luleå är skadefria och har inga avstängningar. Med hemmaplansfördel så ska man bara vinna idag enligt mig. 2.00 i odds kändes mycket bra och jag testar.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 10:22   #6
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Degerfors -0.25 var ett nästintill automatiskt pick för mig. Hammarby är bortasvagt och har inte imponerat på mig i någon match som jag kollat på, inte ens hemma. Tror Degerfors kan komma tillbaka här efter ett par matcher mot betydligt tuffare motstånd. Strax under 50% vinstchans räknar jag med.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 10:51   #7
 
axelrooss avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: gbg
Inlägg: 118
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Degerfors -0.25 var ett nästintill automatiskt pick för mig. Hammarby är bortasvagt och har inte imponerat på mig i någon match som jag kollat på, inte ens hemma. Tror Degerfors kan komma tillbaka här efter ett par matcher mot betydligt tuffare motstånd. Strax under 50% vinstchans räknar jag med.
+1


Sen verkar Enskede till 1.9 vara ett okej spel som sänks överallt. Förmodligen nån fin truppinfo där men vad vet jag?
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 13:38   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 86
Sharp$: 205
Standard

Bara jag som tror på Ängelholm idag mot Assyriska?

Ängelholm är ju Superettans bästa bortalag, man är ännu inte helt klara för Allsvenskan och behöver 3 poängen för att känna sig på riktigt säker mark.
minibiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 14:16   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Som vanligt så tackar vi med sharp$ och inte med ryggposter, vi skriver heller inga one-liners. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 14:18   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Degerfors @ 2.28 är mitt enda spel i Superettan. DIF i egenskap av hemmaplan bör vara större favorit i mina ögon. Att Bajen jubilerar och har med sig 2000 pers skulle göra dem till ett bra bortalag helt plötsligt håller jag som högst osannolikt. Tycker inte att DIF ska betala mer än 2.10 faktiskt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 14:31   #11
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med tanke på att Bajen är ett lag som har fans över hela Sverige så borde väl det betyda att de har ett bra stöd vart de än åker och spelar bortamatch? Det har ju verkligen synts på resultaten....No offence till er som spelat hammarby men på vilket sätt kommer det hjälpa att de har så mkt fans med sig? Om det är nått man lärt sig de senaste åren så är det väl att Hammarby, om något, viker ned sig såfort de har pressen på sig.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 14:33   #12
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 297
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Med tanke på att Bajen är ett lag som har fans över hela Sverige så borde väl det betyda att de har ett bra stöd vart de än åker och spelar bortamatch? Det har ju verkligen synts på resultaten....No offence till er som spelat hammarby men på vilket sätt kommer det hjälpa att de har så mkt fans med sig? Om det är nått man lärt sig de senaste åren så är det väl att Hammarby, om något, viker ned sig såfort de har pressen på sig.
Håller med, men vi har väl även lärt oss att Degerfors gör rätt sunkiga avslutningar på säsongen?
No bet för mig.
Gervais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 14:37   #13
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gervais Visa inlägg
Håller med, men vi har väl även lärt oss att Degerfors gör rätt sunkiga avslutningar på säsongen?
No bet för mig.
Absolut, inget spel för mig heller på den matchen.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td